
چگونه ارور “در شبکه ثبت نشده” را برطرف کنیم؟
“در اندروید خطای در شبکه ثبت نشده است” وضعیتی است که تلفن شما با سیستم اپراتور شما با مشکل مواجه می شود. نگران نباشید، می توانید این مشکل را برطرف کنید. ما هر راه حل ممکن را در این مقاله گردآوری کردیم.
کمی در مورد موضوع “در شبکه ثبت نشده” بدانید
مشکلات عجیب و غریب متعددی وجود دارد که کاربران اندرویدی می توانند با آن مواجه شوند و یکی از آنها “در شبکه ثبت نشده” است. در حالی که پیام خطا می تواند در هر دستگاه اندرویدی ظاهر شود، اساساً در تلفن SamSung رخ می دهد.
این پیغام خطا روی گوشی شما نشان می دهد که سیم کارت شما نمی تواند به شبکه شرکت مخابراتی شما متصل شود. در نتیجه، نمی توانید تماس یا پیامک ارسال یا دریافت کنید. مشکل ممکن است به دلیل مشکل سیم کارت شما باشد یا ممکن است در شرکت مخابراتی مشکلی وجود داشته باشد.
دلایل احتمالی این مشکل در زیر ذکر شده است:
- سیستم عامل اندروید قدیمی تلفن،
- قطع شدن اپراتور شما،
- شرکت مخابراتی در تنظیمات گوشی انتخاب نشده است،
- سیم کارت خراب شده یا آسیب دیده است،
- IMEI می تواند مشکل داشته باشد،
- بهروزرسانی جدید ممکن است از دستگاه پشتیبانی نکند،
- یک سیم کارت جدید قرار میدهید و دستگاه نمی تواند به روز رسانی جدید را با اپراتور همگام کند.
از آنجایی که دلیل روشنی برای رخ دادن این خطا وجود ندارد، هیچ راه حل واحدی برای حل این مشکل در دسترس نیست. با این حال، میتوانید روشهای زیر را با شروع از بالا امتحان کنید و امیدواریم یکی از آنها راهحلی برای مشکل شما ارائه دهد.
رفع خطای عدم ثبت در شبکه اندروید (در شبکه ثبت نشده)
راه حل 1: راه اندازی مجدد دستگاه
راهاندازی مجدد سیستم هرگونه تداخل موقتی را که میتواند باعث خطای ثبت نشدن در شبکه اندروید شود پاک میکند. بنابراین، دستگاه خود را یکبار ریستارت کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه شدید، راه حل های بیشتری را در زیر بررسی کنید.
راه حل 2: گوشی اندروید خود را به روز کنید
هنگام راه اندازی مجدد سیستم، باید بررسی کنید که آیا گوشی شما نیاز به آپدیت دارد یا خیر. قدیمی بودن اندروید می تواند دلیل خطای ثبت نشدن در شبکه باشد و به سادگی با به روز رسانی گوشی می توانید آن را برطرف کنید:
- به تنظیمات > تلفن > به روز رسانی نرم افزار بروید،
- در صورت موجود بودن آپدیت روی گزینه update کلیک کنید.
راه حل 3: شبکه خود را به صورت دستی انتخاب کنید
اکثر تلفن ها به طور خودکار شبکه صحیح را انتخاب می کنند. با این حال، در صورت دریافت چنین مشکلی، باید یک بار سعی کنید یک اپراتور را به صورت دستی انتخاب کنید و ببینید که کار می کند:ما قبلا یک آموزش در مورد ثبت دستی اپراتور قرار داده ایم
- به تنظیمات > اتصالات > شبکه های تلفن همراه > اپراتورهای شبکه بروید،
- سپس، Search Network را انتخاب کنید تا لیست تمام شبکه های موجود را مشاهده کنید.
- از آنجا، شبکه مناسب را انتخاب کنید.
راه حل 4: سیم کارت و باتری را دوباره وارد کنید
یکی دیگر از راه های ممکن برای رفع خطای not registered on network این است که در صورت امکان سیم کارت و باتری را جدا کرده و دوباره در جای خود قرار دهید. مطمئن شوید که آنها به درستی در جای مربوطه خود قرار گرفته اند.
راه حل 5: تنظیمات APN را به روز کنید
اگر اخیراً تغییری در ارائهدهنده خدمات ایجاد کردهاید، ممکن است نیاز به بهروزرسانی تنظیمات نام نقطه دسترسی (APN) داشته باشید. قبل از ارائه مراحل، به شما هشدار میدهیم که این یک تعمیر پیشرفته است و بنابراین مراقب باشید و تنظیمات پیشفرض APN را یادداشت کنید تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید آنها را دوباره تغییر دهید. مراحل به روز رسانی تنظیمات APN:
- به منوی تنظیمات بروید و سیم کارت و شبکه های موبایل را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید.
- پس از آن، روی اپراتور سیم کارت کلیک کنید.
- اکنون به مسیر Mobile Networks> Access Point Names بروید و روی APN فعلی کلیک کنید تا آن را به روز کنید.
راه حل 6: تغییر حالت شبکه
گاهی اوقات، تغییرات کوچک می تواند چندین مشکل اندروید را حل کند و ممکن است برای رفع خطای ثبت نشدن شبکه به همین مورد نیاز داشته باشید. حالت شبکه را به فقط 3G یا فقط 4G یا حالت خودکار 2G/3G تغییر دهید و بررسی کنید که آیا این برای شما کار می کند یا خیر:
- به تنظیمات > اتصالات > شبکه های تلفن همراه > حالت شبکه بروید،
- و بین تنظیمات شبکه انتخاب کنید.
راه حل 7: تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید
ایجاد یک اتصال جدید به شبکه شرکت مخابراتی شما ممکن است راه حلی را ارائه دهد. با این کار همه گذرواژههای WI-FI و اتصالات بلوتوث پاک میشوند و بنابراین این مرحله را به عنوان آخرین راهحل ذخیره کنید:
- بر روی منو برنامه ها در صفحه اصلی کلیک کنید.
- مدیریت عمومی را انتخاب و کلیک کنید.
- روی Reset > Reset Network Settings > Reset settings کلیک کنید.
- گزینه Reset settings را انتخاب کنید.
راه حل 8: از سیم کارت های مختلف استفاده کنید
مواردی وجود دارد که خطای ثبت نشدن در شبکه اندروید به دلیل مشکل در سیم کارت رخ می دهد. اگر سیم کارت به تلفن شما وصل نمی شود، ممکن است دلیل آسیب سیم کارت شما باشد. در این شرایط به یک سیم کارت جدید نیاز خواهید داشت. برای بررسی کیس، به سادگی سیم کارت فعلی را با سیم دیگری جایگزین کنید. اگر تلفن بتواند آن سیم کارت را بخواند، به این معنی است که مشکل از سیم کارت شما است.
راه حل 9: با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید
اگر همه روشهای بالا را انجام دادید و همچنان با خطای ثبت نشدن در شبکه مواجه هستید، با اپراتور خود تماس بگیرید.
و در نهایت اگر هیچکدام از راههای گفته شده جواب نداد از تلفن خود بک آپ کامل تهیه کنید و به تنظیمات کارخانه برگردید.
نتیجه
ما تمام راه حل های ممکن برای خطای ثبت نشدن در شبکه اندروید را گفتیم. امیدواریم که توانسته باشیم مشکل شما را حل کنیم. فراموش نکنید که تجربه خود را در مورد مقاله از طریق بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.